.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لزوم تغییرات در آموزش و پرورش از نگاه موسوی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش دولت اصلاحات گفت: آموزش و پرورش با داشتن حدود یک میلیون پرسنل و نیروی انسانی از بزرگترین نهادهای دولتی به حساب می‌آید و موسوی خواستار تغییر نگاه حاکم به آموزش و پرورش است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، علی اصغر فانی در همایش بزرگ فرهنگیان با موضوع "دولت فرهنگی، فرهنگ غیردولتی" در مسجد موسی ابن‌جعفر (ع) چالوس ادامه داد: این پرداختی‌هایی که در حال حاضر و با عجله انجام می‌شود پرداخت حقوق کارکنان دولت را در اواخر سال با سختی روبرو می‌کند و موسوی با آگاهی به تمام این مسائل و احساس خطری که کرده است وارد این عرصه شده تا با تکیه بر نظرات کارشناسی و توانمندی‌های کشور اگرچه به سختی و با مشکلات فراوان اما کشور را نجات دهد.

فانی گفت: با درآمد یک میلیارد دلاری، جمعیتی 40 میلیونی و تورم شش درصدی زمان جنگ، کشور توسط موسوی به نحوی اداره می‌شد که کسی سختی‌های دوران جنگ را احساس نمی‌کرد، اما امروز با درآمد 75 میلیارد دلاری، جمعیت 80 میلیونی مجبور به تحمل تورم بیش از 26 درصدی هستند.

وی افزود: سفرهای استانی و رسیدگی به مسائل به شیوه این دولت نشان‌دهنده عدم اطمینان به مدیران اجرایی در استان‌ها و خلا مدیریتی کارشناسانه و ستادی است زیرا اگر مدیریتی درست صورت گیرد نیازی به حضور بالاترین مقام اجرایی در نقاط مختلف احساس نمی‌شود.

رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با داشتن حدود یک میلیون پرسنل و نیروی انسانی از بزرگ‌ترین نهادهای دولتی به حساب می‌آید که متاسفانه شاهد رفتار نامناسبی با آن هستیم.

فانی با اشاره به نگرش میرحسین موسوی به فرهنگیان با تاکید به سخنان وی در اردیبهشت ماه سال جاری در جمع فرهنگیان تصریح کرد: از دید موسوی اصلاح نگرش به آموزش و پرورش تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی آن است.

وی بیان داشت: موسوی این نگاه را نگاهی کلی عنوان می‌کند و خواستار تغییر در نگاه حاکم به آموزش و پرورش است.

رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره یکی دیگر از موارد استفاده از بیت‌المال درباره تبلیغات نیز به برگزاری سمینار معاونان آموزشی آموزش و پرورش‌های سراسر کشور در پنج خرداد اشاره کرد و اذعان داشت: در تاریخ آموزش و پرورش تاکنون سابقه نداشته است که معاونان آموزش و پرورش درست در وسط امتحانات پایانی که باید درگیر کارهای برگزاری امتحانات باشند در چنین سمیناری شرکت کنند و حتی به لطمات احتمالی که با عدم حضور ایشان فکر نشده است.

فانی از ویژگی‌های موسوی به تکیه وی بر نظرات کارشناسانه و اعتقاد به خردجمعی اشاره کرد و گفت: تمام افراد در حال حاضر از نیروهای اجرایی هستند در صورتی که برای مدیریت کشور نیازمند افراد ستادی هستیم که اگر یک نفر از این اعضا نباشد کارها بر اساس قانون مدون پیش نمی‌رود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

يك فرهنگي 9 خرداد 1388
اگردرزمان جنگ حقوق فرهنگيان مانند سايرين افزايش داشت ؛آيا اين فاصله را امروز داشتيم؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.